DiMISSION FORÅR 2026 - I DAG ONSDAG 24. JUNI afholdt sprogskolen dimission for de kursister og selvstuderende som har bestået deres Prøve i Dansk 1, Dansk 2 og Dansk 3. Vi fejrede dem på bedste vis med roser, taler, sange, og sjove indslag som en quiz om sprogskolen og lidt nationalitet. Taler blev holdt af medlem af Arbejdsmarkeds- og Rekrutteringsudvalget, Annemette Johnsen og sprogskolens leder Ditte Rønnest. Stemningen var høj og behjertet - med masser af lykønskninger. Det festlige arrangement blev holdt i Hovedbibliotekets store sal, efter lærerne havde gjort klar og pyntet op. Solen har strålet hele dagen så sandwich og boblevand (uden alkohol) blev serveret i bibliotekets gård. Nyd billederne af dimittenderne og den smukke dag. TILLYKKE TIL JER ALLE SAMMEN 🌹🌹🌹
... Se MereSe Mindre
KOMMER DU FRA UKRAINE? OG BOR DU I DK? Så er arrangementet på biblioteket i Nykøbing Falster på lørdag 27. juni kl. 13:30 noget for dig. Her kan du få svar på mange spørgsmål om skat, arbejde, uddannelse, praktik, moms og meget mere.
TILMELDING ER NØDVENDIG, SÅ SKAN QR-KODEN ELLER FØLG linket her: teuh3.ehsys.dk/workshops/vis/5b698988-2642-4e4a-786d-08dec6b92bc1?tilmeld=1
ALLE UKRAINERE ER VELKOMNE - VI ØNSKER JER ET GODT MØDE🌹🌹🌹
... Se MereSe Mindre
DEN EUROPÆISK-UKRAINSKE HUB for ukrainere bosat i Danmark. Et netværk som afholder møder og kurser for ukrainere - og alle er velkomne med spørgsmål om skat, uddannelse, arbejde, praktik, moms, iværksætteri. Alle ukrainere er velkomne uanset uddannelsesniveau - bare du har lysten til at deltage. En af vores tidligere PD3'er er ambassadør for hubben.
ALLEREDE PÅ LØRDAG 27. juni kl. 13:30 er der netværksmøde på biblioteket i Nykøbing Falster - det er nødvendigt med tilmelding. Se særskilt opslag
hub.dkiv.dk/en - på siden kan man også vælge ukrainsk.
... Se MereSe Mindre